Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 27 februari 2009

Nåt gammalt, nåt blått....

Gammalt porslin är kul!

Jag har en hel del av den varan.... Det är mycket svenskt... Dessa faten heter MajLis och kommer från Uppsala Ekeby.

Har en del karotter och skålar och har märkt att det blir mycket i blått.... Skålen längst fram på nedersta bilden är fin tycker jag. På bilden längst upp är det en skål och ett uppläggningsfat, Viktoria från Rörstrand.
Mon Amie från Rörstrand har ett av de absolut vackraste dekorer jag vet. Tyvärr har jag än så länge bara ett tefat ur den serien och det får fungera som ljusfat till mina blockljus.... Det är jättesvårt att få tag på Mon Amie, iallafall på loppisar och till hyfsat pris.

7 kommentarer:

  1. Vilken kul blogg!!!
    Hit kommer jag igen, det kan jag lova.
    Om Mon Amie: I Stockholm finns Mon Amie i DRIVOR i antikvitetsbutikerna, men kostar skjortan (typ 300-450 kr/tekopp med fat). Såg idag på antik & kuriosa-mässan i Kista tekoppar för 275 spänn, det billigaste jag sett hittills.
    Jag kan inte tänka mig att betala så mycket för en servis, så därför nöjer jag mig än så länge med den naggade kopp med fat jag fick för 50 pix - bara för att HA en Mon Amie. Mönstret är ju ljuvligt vackert.

    SvaraRadera
  2. Roligt att du tycker om min blogg! Har ju precis startat upp den men märker att det finns en del likasinnade människor där ute i cyberspace!

    SvaraRadera
  3. Roligt! Fram för fler loppisbloggar! Kul att du tittade in hos mig också. Hälsar Bättre begagnat

    SvaraRadera
  4. Tjoppla! :) Vad härliga kuddar du har i soffan, jag blir helt salig här inne, du har så mycket fint. Gillar oxå retrostilen, men jag blandar ju allt i ett enda kaos hemma ;) Tycker absolut du ska ge dig på akvareller, det är hur kul som helst jue! :)

    SvaraRadera
  5. Hur var det nu med MajLis??? Inte behöver Du väl dom?

    SvaraRadera
  6. Jooo..., jag är allt ganska förtjust i MajLis... Men du kanske har nåt trevligt att byta med??!;-)

    SvaraRadera
  7. Vilken trevlig blogg!! Kan förstå att du har svårt att hitta Mon Amie till bra pris!! Kan med säkerhet säga att jag aldrig har sett några sådana på mina loppisrundor. Hade jag det, hade jag nämligen köpt dom :)

    Trevlig servis från UpsalaEkeby Gefle du hade!!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!