Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 26 februari 2009

Nya kuddöverdrag av gammalt tyg



Idag har jag omsatt tanke till handling och gett mig på att sy om mina färglada tyger/dukar till kuddöverdrag.


Blev himla nöjd med resultatet. Jag är ingen fena på att sy men klarar av lite enklare projekt, typ detta....


För många år sedan fick jag tag på ett jättehäftigt syskrin med tillhörande innehåll på en loppis. Detta är flitigt använt och jag älskar det...
Mamma fick ett likadant när hon var liten så jag tippar att det är 50-tal..., kanske???
Coolt och användbart är det iallafall...

6 kommentarer:

  1. Oh,ett sådant syskrin hade jag oxå när jag gick i skolan.Det hade varit roligt om man haft det kvar.Kul med nya kuddar och i din gröna soffa passa det bra med lite "blommor".
    Va rädd om dej o krya på dej. Kram Molly

    SvaraRadera
  2. Hej Molly! Vad roligt att stöta på dig på denna bloggen oxå! Och jag är jättenöjd med syskrinet som sagt var. Till och med plastfacket inuti är kvar -om än något skadat...
    Kramar tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Hej på dig försökt att lägga en kommentar tidigare men misslyckades får pröva igen.
    Kuddarna blev bara så bra ser fram emot att fika med dig någon dag och luta ryggen mot dessa färger, du är ju bara så duktig.
    KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. vilka härliga kuddar!! grymt fina tyger! och vilken kul blogg du har! :)
    /kattching

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket! Jag blev väldigt "kär i de tygerna som var dukar från början och tycker att det är lite kul när man kan fixa och dona så att det passar in härhemma!

    SvaraRadera
  6. Men gud va snygga! to die for! Du vill inte byta? he he

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!