Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 25 februari 2009

Porslinsfantast.....

Har länge terroriserat mina läsare på min blogg Bloggarmorsan med diverse smakbitar från mitt "loppande". Tänkte här prova på att mer "renodlat" skriva om och visa upp mina fynd och projekt... Vi får se hur det går...
Älskar porslin.....
Gammalt porslin....
Udda porslin går jättebra....
50, 60 och 70-tal ska det vara....... Gärna Rörstrand eller Gustavsberg.
Möblerar ofta om i min tallrikshylla. Just nu är det Viktoria, Pomona och Fiesta från Rörstrand som trängs där.....
Tillsammans med DE HÄR så läckra kopparna i engelskt porslin som jag hittat på loppis.

Visst är dom underbara???!

1 kommentar:

  1. I den hyllan fanns ju lite fint!
    Jag ser Victoria, Pomona och Fiesta (kopparna till vänster), sen känner jag igen tallrikarna, men kommer inte ihåg vad dom heter så här i förbifarten!

    Ta gärna en titt på min blogg (porslinsbloggen) om du inte redan gjort det!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!