Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 11 mars 2009

Adam


Jag är så fånig att jag har köpt på mig porslin efter vad mina barn heter.....
Dessa tallrikar är väl bekanta???
Jag VET att Adam finns i nyproduktion.., men det är verkligen inte samma sak!!!! Det ska vara det gamla porslinet från Gustavsberg...
Tycker att det är en härlig, enkel dekor och en underbar blå färg.
Dessa tallrikar, 3 djupa och en desserttallrik, gav jag sammanlagt 300kr för hos en mycket trevlig antikhandel som jag besöker då och då...... Ett verkligt bra pris tycker jag! Jag har tyvärr ALDRIG stött på detta porslin under mina loppisrundor.
En har en flis som gått ur undertill, men annars är de perfekta..., och jag fortsätter leta....

6 kommentarer:

  1. Tjopp! vad kul att du hittade så pass många på en å samma gång, ibland får man ju köpa en och en och en.. inte för att det är helt fel, det kan ju vara riktigt kul att jaga, men nu har du en bra början att jaga vidare på ;)
    ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Jaa..., visst ligger mycket av tjusningen i jakten. Alltid roligt att veta vad man är ute efter. Tyvärr så är just "Adam" svår att få tag på....., till överkomligt pris.

    SvaraRadera
  3. Ja, den är inte så frekvent på loppisar minsann...har väl sett nåt kaffefat ibland, men priserna är inte så kul...typ en 50-lapp för ett slitet kaffefat...

    Kul förresten att du fick nytta av informationen om Gunnar Ander, ibland vet man inte vilka skatter man sitter på!

    SvaraRadera
  4. Kul att du fick sånt bra pris! De brukar ju vara betydligt dyrare.

    Ang. din fråga hos mig så är nästan alla tyger jag visar på bloggen gamla, med några få undantag. De i senaste inläggen är 70-tal tror jag.

    SvaraRadera
  5. ja adam är verkligen en fin serie! jag har sett den på loppis lite nu och då men det är hutlöst dyrt att köpa. som det mesta på loppis nu för tiden...tyvärr.
    /kattching

    SvaraRadera
  6. Verkligen en fin servis!!

    Har en kompis som fick lite ur servisen av sin mormor. Väldigt avundsjuk!!

    Om du vill komplettera med tekoppar i samma serie, så finns det chans (kanske dock ej fyndchans) nu till helgen. Se länken.

    https://www.auktionskompaniet.com/items/26339-tekoppar-med-fat-6-st-benporslin-adam-stig-lindberg-gustavsberg-2000-tal

    Lycka till!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!