Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 2 mars 2009

Amanda och kvinnopsykologi

Rörstrands Amanda heter den här fina thékannan med tillhörande sockerskål. Har fått båda av Karin, som efter alla våra gemensamma loppisrundor har järnkoll på vad jag tycker om! Båda är dessutom i absolut toppskick -det finns inte en enda defekt!
När vi var på bagageluckeloppis i lördags hittade jag en kaffekanna i samma modell. Tyvärr var den krackelerad i botten både på in och utsidan. Försäljaren ville först ha 80:- för den men prutade sedan själv ner den till 60:-. Hade han inte varit så vansinnigt osympatisk och påstridig så hade jag nog köpt den.... Kvinnlig psykologi...??!

1 kommentar:

  1. Där håller jag med, inte att det skulle vara kvinnligt, men att om någon vill sälja "för mycket" då blir jag anti...

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!