Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 29 mars 2009

Earth Hour

Uppmärksammade ni Earth Hour igår kväll??? Själv är jag fånigt förtjust i levande ljus och vi har tre ljuskronor som jag gärna tänder... Även när det inte någon manifestation på gång...
Denna gamla, lilla ljuskrona hänger i vårt matrum. De gula ljuskopparna har jag bara ställt dit nu inför påsk.
I köket har vi en vanlig traditionell kökslampa med ljushållare....
Och i tv-rummet har vi gjort ett hemmabygge av en IKEA-krona (ja faktiskt..., annars är det inte mycket IKEA-prylar hos oss kan jag säga....) Jag och maken monterade i en grön spot i mitten av ljuskronan och så har jag hängt lite gröna glasprismor i "rundeln"...
Kort sagt..., vi hade en riktigt mysig Earth Hour....

1 kommentar:

  1. Ja, vi stängde av det mesta tror jag, t.om. värmepumpen! Massor och massor av ljus i hela övervåningen, lyktor, värmeljus, ljusstakar och kandelabrar så långt ögat såg! Det var världens lugnaste kväll, utan TV så var barnen så lugna och snälla! Efter att barnen somnat smuttade jag på en härlig single-malt och läste "Decorative art 70s" i skenet av levande ljus!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!