Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 24 mars 2009

Gamla dukar

Ser ni hur han bröstar upp sig, min påsktupp? Denna löpare har säkerligen ganska många år på nacken, lite tvättblekt och dan är den...., men jag föll pladask för för den högdragna tuppen.
På min retrorunda i helgen hittade jag även denna lilla söta, curryfärgade 50-talsduk.... Någon som vet vad initialerna K.H. står för?
Har ett loppis som jag brukar gå till där dom har ett enhetspris på en femma för alla smådukar. Roligt...

3 kommentarer:

  1. Den curryfärgade duken var väldigt fin. 5 kr är ju ett mycket trevligt pris också.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar egentligen inte dukar men jag kan inte låta bli att köpa jul- och påskdukar med tryckta mönster på loppisar. Det är kul och ofta billigt

    SvaraRadera
  3. PS. Du har fått någonting, kolla min blogg!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!