Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 20 mars 2009

Gefles Arkad

Jag har svårt att begränsa mig när det gäller porslin som jag gillar. Ramlar jag över ett vackert gammalt fat för en femma eller en tia så kan jag bara inte låta bli....
Gefles "Arkad" heter denna fina desserttallrik. Den är i jättefint skick och jag tror att jag fick ge en femma för den. Jag hade sedan tidigare ett litet uppläggningsfat (tror jag att det är) i betydligt mer krackelerat skick.

2 kommentarer:

  1. Ur boken "Gefle Porslinsfabrik....":
    "Arkad, BD, 1969-74, svart stämpeldekor med blått eller brunt band. Helmer Ringström"

    Den är fin, jag hade en kaffekopp som jag bytte bort förra året, det var inte "min" modell!

    Annars håller jag med dig, det är svårt att låta bli fynd för 5-10 kr...men jag börjar bli bättre med tiden, vilket väl är tur...hehehe...

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag googlade gefle arkad och fick upp din blogg. Jag har nämligen också precis lagt upp en bild på mitt arkadfat på min blogg! Ännu lustigare är att jag i inlägget innan lagt in en bild på en gammal husqarnasymaskin jag hittat!
    Fin blogg!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!