Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 12 mars 2009

Gunnar Ander

Det är lite roligt med det utbyte man kan av av varandra i bloggvärlden. För ett tag sedan så hade jag ett inlägg om ett par ljusstakar jag köpt. Jag fick en kommentar från herr Movarp där han tipsade om ljusstakarnas ursprung. Kunde konstatera att designern heter Gunnar Ander och att han verkade vid Lindshammars glasbruk...., och att jag har flera ljusstakar som han designat. Bl a den här härliga 6-armade..... Och vad jag kan utläsa så står han även bakom den här lilla tuppen....Tycker ju att känslan av att man gjort ett kap är rätt skön. Jag gav 30kr för den sexarmade och 2kr för tuppen... Bra va?? :-D

4 kommentarer:

  1. Hej! Gunnar Ander var verksam som formgivare på Ystad metall också, ifall du inte visste det.
    Hälsar,
    Fredrik

    SvaraRadera
  2. Gunnar Ander var bland annat verksam som formgivare på Ystad metall.
    Hälsar,
    Fredrik
    http://www.antikvitetsbloggen.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Hej du, kul sida !
    jag har några "års-tallrikar av Gunnar Ander i Scandia Tenn stämplar o allt !!
    är du kanske intresserad , så kan du få dom till ett vettigt pris,
    vänl.
    Sten Hedberg
    e-mail adr.
    mr.paingame@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. marita danielsson8 maj 2010 20:41

    Hej! Det var roligt att få titta in hos Dig. Jag är glad idag för att jag hittat ett så vackert glas, i fyllig turkos färg, design Gunnar Ander (Lindshammar). Har ett par glas till av honom och ett väldigt vacker, svart salladsbestick i ett matr. som liknar bakelit.
    Du stället väl upp på mitt o min systers måtto: Nya saker har ingen själ!
    Hälsn från Marita i Växjö

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!