Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 6 mars 2009

Ljusstakar från 70-talet..., eller?

Har en liten svaghet för ljusstakar..., och då givetvis av det äldre slaget...
Jag har två stycken av ovanstående modell! En tia styck på bagageluckeloppis i höstas, vilket jag tycker var ett riktigt fyndpris!
Denna ljusstake är också ett loppisfynd. Den är jag verkligt förtjust i.
Är det någon därute som vet mer om sådana här ljusstakar? De måste väl vara 70-tal..? Eller? Snygga är dom iallafall!

1 kommentar:

  1. Jag tyckte den första såg lite bekant ut, så jag kollade på PES, ett ultimat forum om man vill veta mer om...ja..det mesta!

    Kolla detta inlägg först, fråga sedan där, det finns många som vill vara med och spekulera!

    http://www.precisensan.com/antikforum/showpost.php?p=15188&postcount=9

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!