Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 12 mars 2009

Mitt bästa loppisfynd..., ever....

Mitt absolut BÄSTA loppisfynd (i alla fall vad gäller möbler) är denna härliga, turkosa sittgrupp.

Som synes i kanooonfint skick!

Pris?

150 kronor!!

"Va??", sa jag till den dansktalande loppis-tanten, helt övertygad om att jag hört fel....

"150 kronor!!!!!"

"Ett-hundra-femtio kronor????", sa jag (övertydligt, denna gång...)

"JAAAA! Tycker du att det är dyrt?"

Det tyckte jag ju inte. Men jag är fortfarande helt paff över priset!

Vilket årtionde kan gruppen vara tillverkad? Nån som vet nåt? Jag är helt värdelös på sånt, men jag är fruktansvärt förtjust i denna soffgrupp....

Till och med maken (som fick rycka ut med släpkärra) är nöjd med den....

4 kommentarer:

  1. Det var verkligen ett fynd! Jag vet inte heller vilket årtal det kan vara på soffgruppen, 40-50-tal kanske? Kul blogg! Jag skall genast lägga ut en länk på min blogg! Ulrika

    SvaraRadera
  2. Helt klar fräck. Gillar bordet också. 150 kr!!! - det är ju bara för bra.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  3. Ja, 1940-50-tal. Ljuvlig turkos färg!

    SvaraRadera
  4. Oj, vilket bra fynd! Jättefin soffgrupp!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!