Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 2 mars 2009

Mitt Pomona-bord

Jag är en obotlig "fixarnissa"... Har jag fått en idé i huvudet så MÅSTE jag få omsätta den i praktiken....., HELST!
En av mina absoluta favoritserviser är Rörstrands Pomona. Har ett antal tallrikar ur denna vackra serie...., sedan har jag även fyra barn.
Att en och annan tallrik hamnar i golvet och går i kras är med andra ord oundvikligt av och till.
Jag har inte haft hjärta att slänga mina trasiga tallrikar utan jag har sparat dom i väntan på ett kreativt ryck! Och för någon månad sedan var det dags! Jag bestämde mig för att göra ett mosaikbord av ett gammalt brunmålat bord som jag fått för länge sedan.
Fram med trasigt porslin, lite spill-kakel, skärbrädor och hammare...., och så banka och slå! Enormt bra för att få ut alla eventuella aggressioner! (Kanske tur att gubben inte var hemma!!!)
Sedan var det bara att ta fram sättlimmet och sätta sig och pussla. När det var klart fogade jag med vit kakelfog.

Nu har jag alltså ett alldeles unikt "Pomona-bord"!!! Ett fantastiskt kul projekt och jag tycker inte att slutresultatet blev så pjåkigt heller!!!

4 kommentarer:

  1. Du ska veta vad din systerdotter avgudar det bordet " Helena har gjort det HELT själv" Kram sis

    SvaraRadera
  2. Skickar en stoooor puss till lilla Louisen från moster!<3

    SvaraRadera
  3. Wow! Jag är jätteimponerad. Vad KUL med ett Pomonabord!

    SvaraRadera
  4. Å, vad fint! Ett sådant bord skulle jag också vilja ha. Jag undrar om det är OK att jag länkar till dig i min nystartade blogg?

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!