Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 9 mars 2009

Nu har jag fått upp gardinerna!


Har tvättat och gjort i ordning gardinerna som jag inhandlade på loppis i helgen.
Den ena passade fint i vårt sovrumsfönster.

Vi har redan ett tjusigt tidsenligt lapptäcke som överkast.

Och som synes så passar färgerna bra ihop. Klicka här för att se hela överkastet.
Här är en närbild på mönstret.....
Den andra gardinen fick lysa upp mitt fönster i tvättstugan.

Visst är fransen underbar??

Har dessutom lite häftiga, alternativa krukor i tvättstugan....

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilken mysig blogg du har! Här är en till som älskar loppis och retro, kika gärna in i min blogg om du vill se mycket retro-textiler :-)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!