Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 25 mars 2009

Påsk och porslin

Jag har påskat till det lite härhemma idag....
Skänken i matrummet fick sig en liten "piffning". Min älskade, men ack så skabbiga Picknik-kanna passar bra till riset. De vanliga samlartallrikarna på väggen har åkt ner och istället hänger ett litet urval av Rörstrandstallrikar där; "Colette", "Adam" och "Sommar". Det kanske inte syns så väl på bilden men till vänster, under ostkupan står mina söta tuppar som jag köpte på loppis i helgen..., på ett gult "Stina"-fat från Gefle;-)
Den häftiga, svarta gamla trätuppen passade bra bredvid ljusstaken i hallen....
Jag har fyra barn mellan 16 och 4 år och det är sällan som det som gjorts iordning får vara ifred så länge.... Till vänster skymtar ett uppläggningsfat från Gefle "Lansett", som får lov att agera samlingsplats för alla reflexer, hårband, borstar, mobiler, Mp3-spelare mm, mm, som har en tendens att hamna på hallbordet..... Till höger dotterns plattång..... Grrr......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!