Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 7 mars 2009

Retrorunda

Lördag förmiddag innebär retrorunda för mig och min kompis Karin. Idag hamnade vi på en komplett HYSTERISK loppis i Trollhättan. Massor av "knallar" hade samlats under ett och samma tak.... Man kan ju LÄTT konstatera att vissa försöker ta ut samma priser som antikaffärerna. Tittade bland annat på en liten terrin/panna med lock, Rörstrands "Mykolo". 150kr för att locket var helt sa killen som sålde.... Terrinen var enormt krackelerad och dessutom sprucken i botten.... "Hade den varit hel hade jag begärt 500:-, det är priset på Tradera...."
Jo, tjohejsan.... Hade jag velat ge 500 så hade jag INTE gått på loppis!!!!
Dagens fynd blev iallafall denna fina kaffeburk... Rörstrands "Mecka" och dessa två äggkoppar från Rörstrand. 110kr fick jag ge allt som allt för detta! Mycket nöjd....
Hittar inget om just Mecka på nätet men jag tycker att bladen i dekoren påmminer lite om Rörstrands "Viktoria" och "Sommar". Det kanske är samma designer som varit i farten??
Jag fick även tag på fyra "omärkta" äggkoppar som jag tyckte var lite läckra....

Sedan är jag ju svag för textilier.... Idag blev det två gardiner som går lite i påskens tecken. 15kronor för den prickiga och 10kronor för den bågformade.

Ha en fortsatt go helg!!!

5 kommentarer:

  1. vilka härliga tyger! :)
    /kattching

    SvaraRadera
  2. funa fynd du gjort!
    grattis! denna helgen var tydligen givadande-loppismässigt. själv hittade jag både ditt ocg datt. (solrum)

    SvaraRadera
  3. åh å dom där äggkopparna känner jag igen, har kaffekoppar med samma mönster ;)

    SvaraRadera
  4. Haha, om priser på loppis vs Trader. Häng på i diskussionen hos mig just nu!

    SvaraRadera
  5. Hej! Älskar kaffeburken, en fantastisk liten sak!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!