Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 14 april 2009

Datakrångel och en utmaning!

Just nu är det lite stiltje här på min Retro-blogg. Vår gamla harv/dator har tillfälligtvis (hoppas jag) lagt ner verksamheten så jag får inte tag på mina bilder. Har möblerat om i helgen och fixat till det lite härhemma och vill egentligen visa det, men, men... Jag får konsultera mina tonåringar och hoppas att dom får ordning på datoreländet!!

Nu till det roliga; Jag har blivit utmanad! Av Gitte med bloggen Bortbytingens tapeter... Utmaningen går ut på att man ska välja ut sina tre roligaste rubriker och motivera varför... Hmmm., svårt... Jag har ju bara bloggat här i två månader och jag har inte ägnat en tanke åt att hitta på klatschiga eller roliga rubriker. Men well, well.... Vi kör väl ändå:

1. TANKAR I BLÅTT Låter väl poetiskt? Handlade dock om ett förkläde och ett läckert omslagspapper som jag har funderingar kring vad jag kan hitta på med så djupsinnigare än så var det inte.... Går fortfarande härhemma och klurar på vad jag ska göra med det. Funderar på att sy en väska av förklädet och att rama in bitar av omslagspapperet.... Vad tycker ni?

2. TEAK-FREAK Lite vitsigt tycker jag själv... Har kunnat konstatera att jag har mycket teak-prylar hemma. KAN bero på min vurm för 70-tals prylar.... Gick en ronda med kameran härhemma en kväll och plåtade så att jag kunde visa upp lite av mina teak-freaks-grejor.

3. GARDEROBSFYND Denna rubriken låter lite mystisk tycker jag... Kan vara lite vad som helst. I mitt fall en sak som jag "alltid" vetat om att jag har, men aldrig kommit på att jag kan använda..... Kan avslöja att mormors gamla rullgardin kommit till användning nu... Hoppas bara att jag får ordning på min förbaskade dator så att jag kan visa er....
Jag tackar Gitte för utmaningen och skickar den vidare, på högst frivillig basis GIVETVIS, till följande tre bloggar:
Femtiotalsjakten

Tygbitens scrap

Vacker i Brunt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!