Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 28 april 2009

En försmak av sommar

Nu har det varit ett par sköna, varma dagar.
Mmmm..., får en härlig försmak och längtan efter sommaren och våra turer till sjön med "badtraktorn", dvs makens grålle, en Ferguson från -56. Det är inte bara jag som älskar gamla prylar i vår familj. Det är bara att mannens saker ofta är större och har motor!:-D
Får trösta mig med lite fika så länge.... Har skrivit det förut men återkommer gärna till ämnet... Det ÄR mycket roligare att servera något gott på ett vackert gammalt fat. Den här dekoren heter Rörstrands Citron.
Koppen med det udda fatet är engelsk. Jag har fyra stycken och jag ÄLSKAR dom!

4 kommentarer:

  1. Vad härligt det såg ut att åka efter traktorn.
    Kram Björklyan

    SvaraRadera
  2. Hihi! Den där efterrätten var min mans specialitet när vi började dejta för massa år sen. Grädde med inlagda persikor. Det bjöd han mig hela tiden på. Fick nostalgiska minnen! :D

    SvaraRadera
  3. Birgitta: Det är verkligen SOMMAR när vi kan ta traktorn till sjön.., och så blir gubben nöjd när han får ut och puttra lite på den;-D
    Persilja: Det är gott oxå, om än lite "halkigt" att äta. Jagar alltid runt persikan på fatet.... Härligt med lite nostalgi!

    SvaraRadera
  4. Håller med om att det är roligare att äta mat på gamla fat. Blir glad varje morgon när jag gör omelett och serverar mig på fatet Dorothy (Gefle). Fin traktor! Har ni varit på veterantraktordagen i Norrtälje? Augusti varje år. Gamla traktorer, uppvisning av plöjning med mera, allmänt trivsamt.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!