Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 18 april 2009

En himla massa fynd!!!

Ojojojoj...., idag har det fyndats!
Jag och mannen i mitt liv tog en tur till Mellerud. Jag har tre loppisar som jag brukar besöka där då och då. Idag var det dessutom lite loppisbord på torget och vi hittade även ett litet gårdsloppis en bit utanför samhället.
Fru Retro-Tokig HELT exalterad...
Herr Retro-Tokig något mindre entusiastisk kanske.....

Följande inköp gjordes iallafall:

Två stycken påslakan i fräscha, fina färger. Vältvättade men fortfarande i mycket fin kvalitét. 15kr/styck!
Fjorton kaffefat Rörstrands "Johanna", varav två med lite nagg. De andra i jättefint skick. 20kr för alla!En Rörstrands "Lövåsa" smörskirare. (Jag tror iallafall att det heter så...) 20kr
En mandelkvarn för 20kr.
Ett uppläggningsfat från JIE som hade en pyttenagg i ena kanten 20kr. Detta fat är märkt med ett litet handmålat gult kattansikte i botten. Nån som vet vad det står för??
Och så en kanelburk med fräscht lock för en tia.

Min käre man som möjligtvis är något mera praktiskt lagd än sin fru vad gäller loppisfynd bidrog till dagen skörd med dessa två trattar för sammanlagt en tia! "Gumman, såna har vi ju inte iallafall...."Jag vet inte riktigt vilket fynd som var dagens bästa, får nog klura lite på det... Men helt klart en MYCKET givande loppislördag!!!

11 kommentarer:

  1. Helt klart snygga påslakan dom gillade jag, hans det med lite kärlek också eller ja en loppisrunda kan ju också vara det men du vet....

    SvaraRadera
  2. Åhh påslakanen var ju sjukt snygga och billiga!

    SvaraRadera
  3. Heej!!!! Vilken lycka det är att hitta så mycket fint på en och samma gång. Påslakan kan man inte få för mycket av. Känner igen mig så när du skriver hur du känner dig och vad din kille känner hihih

    SvaraRadera
  4. Blev oxå väldig förtjust i påslakanen... Klurar på vad man kan hitta på för nåt kul med dom... Eller om man helt enkelt bara ska ha dom som dom är!!!

    SvaraRadera
  5. Kul med lite blandade fynd, jag har inte vista så mycket mer än porslin, keramik och glas, men visst finns det mer även här, jag ska samla ihop lite grejer någon gång och visa! Dom påslakanen var ju lite coola, särskilt det med brunt/lila/rosa jag gillade blommorna!

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt med loppislördagar! Du verkar dessutom ha haft en väldigt lyckad sådan. Jag tycker jättemycket om kaffefaten, 20 kr för alla var ju ett superbra pris. Fina kaffefat kan man ju använda till att ha som blomfat också.

    SvaraRadera
  7. Vilka fina fynd! Påslakan är guld! Massor av härligt tyg till liten penning!

    SvaraRadera
  8. Förstår att du är nöjd! Roligt!

    SvaraRadera
  9. Oj oj oj. Tänk vad mycket som jag har kastat i mima dagar. Har inte riktigt funnit mig i 60-70 talet. Hamnade i 20-30 talet och blev kvar där =)
    Skaänka på dig nästa gång jag funderar på att kasta något. =)

    SvaraRadera
  10. Tre loppisar samma lördag - härligt. Nu är säsongen igång!

    SvaraRadera
  11. Oj vad mycket fint! Har själv massa burkar i samma serie som kanelburken =)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!