Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 10 april 2009

Grön Anna och trasmattor

Idag är det verkligen VÅR ute!!! Underbart! Njuter av mina krokusar ute i rabatterna... Visst är det vackert?
Mannen i mitt liv har slängt ut trasmattorna på vädring. Jag är så lyckligt lottad att makens mormor väver mattor och jag har fått välja och vraka bland hennes mattrullar..... För visst är det väl fint med trasmattor??

Min pappa fyllde år i går. Vi uppvaktade honom med två koppar med fat samt två desserttallrikar av klassikern Grön Anna. Pappsen har länge tjatat om att han vill ha såna koppar! Har aldrig hittat nåt på loppis men jag brukar besöka en jättefin liten antikaffär ibland där jag köpte dessa. 100:-/paret inklusive desserttallrikarna.... Helt okej... Vansinnigt snopen blev jag när vi skulle diska ur den ena koppen och det visar sig att den, trots att jag vid köpet synat den NOGA är sprucken. Sprickan syntes inte för ögat utan först när det kom vatten på och fukten kom in under glasyren.....:-( Jag inhandlade dessa i januari men ringde ändå tanten som sålt dem till mig... Jag var välkommen in att byta ut koppen..., inga problems... Trots att det gått tre månader!! Sånt uppskattar man. Och givetvis återkommer man gärna som kund till en sån affär!

Riktigt GLAD PÅSK önskar jag er alla!!!!!

5 kommentarer:

  1. Trasmattor är aldrig fel, har ett gäng som åker upp och ner ur källaren, gillar den ålderdomliga känslan av en trasmatta och ändå är den så tidlös...är helt avundsjuk på dina krokusar...här snöar det minnsan...

    Påskkramar Lycke

    SvaraRadera
  2. Snön avundas jag dig inte just nu.... Men i december-januari..., när det oftast bara är blask här.. DÅ hade jag gärna bott längre norröver! Kram tillbaka

    SvaraRadera
  3. Trasmattor är en passion för mig. Lyllo dig som kan välja och vraka! En del är så vackra att det gör ont att betrakta dem. Särskilt riktigt gamla där man kan närstudera varje varp (heter det så???) rand menar jag och se vilka tyger de använt, flanellskjortor, gamla blommiga blusar, osv osv. Något annat som gör ont är att se sonen sitta i T-shirt...
    Längtar tills vi också kan det. Kram

    SvaraRadera
  4. VIlken fin sida du har, många inspirerande bilder! Jag tycker så mycket om trasmattor och de du tagit bilder på är verkligen vackra! Om du kan tänka dig att sälja någon av dem är jag mycket intresserad:)

    Varma hälsningar/paola

    SvaraRadera
  5. Hej Paola! Trasmattorna är gjorda av makens mormor så de kan jag tyvärr inte sälja! Kul att du gillar min blogg!!!
    Kram

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!