Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 19 april 2009

Lamp-piffning

Idag har jag, inspirerad av Rosa Hemmet, gett mig till att fräscha upp gamla lampskärmar.
Jag stickar mycket så jag har MASSOR av garn hemma. Här är en vanlig vit lampskärm som var sådär lite tråkigt mörkbränd inuti vilket ju inte märks numera....

Sedan fixade jag till min och makens sänglampor... Här är en före-bild:


Och så här blev dom efter min garnlindning:

Hade en "naken" stomme som jag klädde om....
Och så här fint blev det....

7 kommentarer:

  1. Hej trevlig ,rolig blogg du har.Vi har en del gemensamt ser jag ,återkommer gärna hit ./Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Vad jättesnyggt det blev, jag blev fundersam när du förklarade men resultatet blev jättebra.
    KRAM på dig

    SvaraRadera
  3. Det vart ju jätte snyggt. Du är så duktig.
    Kram Björklyan

    SvaraRadera
  4. Hello!

    Men så fina det blev dina lampor, kul att kunna inspirera! :)

    Tycker oxå att det var superenkelt och det brukar oftast vara de bästa förvandlingarna!

    ha det grejt!

    SvaraRadera
  5. Det var en käck ide att lägga in i huvvet för framtiden....:) blev kanonfint... o garnrester finns det ju här med.... kan ju inte kasta nåt så det finns massor av snuttar på bara nåra meter... kan ju vara bra o ha..:) nu ska jag bara se om det finns nån lampskärm att testa på..... Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Å om du inte varit i Balders hage är det värt ett besök,runt jul kommer man inte in där.den ligger mitt i stan tvärgata till gågatan.jag visar imorgon vad jag köpte,inga stora saker men man blir så glad av att bara titta runt där./kram Lisbeth

    SvaraRadera
  7. Hittade detta tipset nu så har precis gjort det, parfekt då jag behövde en vit lampskärm! Super nöjd! :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!