Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 3 april 2009

Lite önskedrömmar

Tänk att få dricka morgonkaffet i den här!!!
Gustavsbergs Porslinsfabrik nytillverkar Stig Lindbergs dekor Röd Aster.
Jag har tidigare sett att Stig Lindbergs dekor Adam finns i nyproduktion. Gustavsbergs Porslinsfabrik har tydligen även återlanserat hans dekor Eva. Den är ju minst lika läcker som Adam!
MEN jag tycker ju att det är mer sport att köpa gammalt....
Jag har lånat bilderna på www.gustavsbergsporslinsfabrik.se

8 kommentarer:

  1. Åh , vad fint porslin, har du fåt tag på något sådant...har aldrig sett det här ppe i norr!

    Lycke

    SvaraRadera
  2. Åh de är mina favoriter också men det är ju jättesvra att hitta begagnade så jag har nya på önskelistan. Vi åkte till Gustavsbergs förra veckan och den röda dekoren vann lätt över den blå, mycket gladare på nått sätt.

    Trevlig helg
    /Nina

    SvaraRadera
  3. Jag är galen i Stig Lindbergs grejer men så är priset med ;P

    SvaraRadera
  4. Fördelen med de nytillverkade är ju att dom tål maskindisk. Hade gärna velat ha några Eva hemma, men så dyra dom är!

    SvaraRadera
  5. Hmmm..., det är klart man är ju till naturen tämligen lat... Och det där med maskindisk är ju VÄLDIGT lockande!:-D

    SvaraRadera
  6. Det här ska man ju inte egntligen berätta, men jag känner en kille som hittade 8 st Eva-tekoppar med fat på en loppis för 80 kr...det var inte jag kan jag säga, då vet jag inte vad jag gjort i glädjeyran! Jag skulle nöja mig med en kopp vardera av Adam och Eva till min samling, dom är ganska snygga måste jag säga!

    Jag lyckades i alla fall fynda några Röd Aster-fat på Tradera idag, 5 st närmare bestämt! Skulle vara kul med en kopp också!

    SvaraRadera
  7. Hihi..., jag tittade oxå på de faten på Tradera, men bjöd aldrig! Det var ju tur....;-)
    Eva-koppar för en tia styck... Det låter otroligt!! Han är bara att gratulera!!

    SvaraRadera
  8. Röd och blå aster tillhör mina absoluta favoritkaffekoppar. De står på min önskelista med. Jag håller med om att det känns roligare med gamla koppar men jag tror nästan att det är dyrare att köpa begagnat i detta fall.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!