Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 25 april 2009

Lördagsloppis del 1

Idag har vi haft riktigt underbart vårväder....
Och vad passar bättre än bagageluckeloppis en sån dag? Jag och min goda väninna Karin äntrade Vänersborg kvart i nio i morse och var på plats samtidigt som loppisborden fälldes upp... Ojoj..., det är ju på sätt och vis tur att man har ekonomiska begränsningar!!Det första jag sprang på var en stooor plåtburk, ursprungligen avsedd för margarin, med gångjärnslock. Den hade en liten rostfläck i botten på insidan så först lade jag tillbaka den... Men 25 kr ÄR billigt!!! ....och man behöver ju kanske inte ha matvaror i den.... De båda söta medicinaskarna hittade jag på en trädgårdsloppis i Vargön för en tia styck...

Givetvis fanns det massor av roligt porslin också...
En Rörstrands Picknick utan lock -20kr. I och för sig missfärgad men jag funderar på att bleka den. På Antikrundan tipsade man om väteperoxid och jag har även fått tips om klorin... Vet inte riktigt om jag ska våga....
Fick även tag på lite Rörstrands Koka. Ett pytte uppläggningsfat med nån liten glasyrprick 20kr och en karott i urfint skick för 50kr! Fick även tag på en djup tallrik i den bruna varianten för en femma.Det inhandlades även en del annat men det tänkte jag bjuda på lite senare!

5 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd!

    Verkar vara bra loppistrakter där du bor!

    SvaraRadera
  2. vilka underbara porslin fynd, gillar picknick burken bäst....Mvh Sara

    SvaraRadera
  3. Åh Picknick, en sån skulle man ha :) Verkligen ett bra fynd! Extra avis på Quilla burken, den heter likadant som min lilltjej ;)

    SvaraRadera
  4. Ojojoj, vilka fynd! Picknick är en favorit och även Koka Blå. Vilken superloppis du har hittat!

    SvaraRadera
  5. Jooo..., jag var jättenöjd med min dag! Dalsland med omnejd ÄR bra loppistrakter...

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!