Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 26 april 2009

Lördagsloppis del 2

Som sagt var... Det fyndades åt alla håll igår på min och Karins traditionsenliga lördagsrunda. Det roliga med att handla på bagageluckeloppis är att det finns både proffs och vanliga Svenssons som säljer...., och fyndfaktorn är HÖG!
Dessa uppläggningsfat gav jag en tia styck för. Känner ni igen dem??

Sedan sprang jag på en assiett Rörstrands Amanda för en tia. Jätteglad blev jag över denna då jag redan har thékannan och sockerskålen ur denna serie. Vi hittade en ny loppis/kuriosabutik i Vänersborg som vi aldrig varit på förut... Bra priser och jätteroliga saker. Hittade denna tapetrulle där.... Den blev min för endast en tjuga!!:-DJust nu snurrar skallen av idéer om vad jag ska hitta på för nåt kul med denna....., ett tämligen trivsamt huvudbry!

3 kommentarer:

  1. Hej,vilka fynd .uppläggningsfataen gillar jag starkt.Även plåtburken å som du skrev man behöver inte ha mat i den ,jag vet massor av annat man kan ha.
    Sprayfärgen är av märket Berner snabbtorkande lackfärg,vit blank ,men blank är den absolut inte.Maken köpte färgen denna gång.annars har jag köpt i större byggvaruhus eller typ affärer som EKO hallen./Kram lisbeth

    SvaraRadera
  2. Kul med fynd, en tia styck är ju mycket bra priser, de verkar ju vara i bra skick! Den skålen till vänster med gult och svart tror jag heter Swing, det är i alla fall Gefle. Den andra vet jag inte vad det är...

    SvaraRadera
  3. Hello! vad fina saker du fyndat, det var verkligen rena fynden! :)
    Snart har du ju hela servisen i den serien, många bäckar små.
    tapeten var helt underbar, jag förstår att tänka snurrar i ditt huvud nu :)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!