Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 11 april 2009

PÅSKAFTON


Vilken UNDERBAR påskafton!!!! Ungarna har klätt ut sig och åkt runt med godisfyllda påskbrev till alla kompisar.


Kolla in förklädet på min lilleman! Visst är det fint??


Här får ni det tveksamma nöjet att beskåda fru Retro-Tokigs liljevita fossing i rabattkanten...


På förmiddagen idag företog jag och min Papps oss en tur till Gunillas Antik i Köpmannebro. Pappsen handlade Grön Anna..., och jag fick en grön kopp med två fat samt två assietter av Paul Hoffs "Emma" från Gustavsberg av honom.
Min dotter heter just Emma, och fånig som jag är tycker jag att det är lite kul att det finns porslin med samma namn. Har tidigare två tallrikar i den bruna varianten av "Emma".
Gunillas Antik är en affär överfylld med "Vill ha-porslin"!!
Vad sägs om en hel Mon-Amie-servis? Mmmmm..., men 450kr/kopp är för mastigt för mig! Jag får vänta på det där KAPET som aldrig lär infinna sig!
Jag avslutar mitt inlägg med en bild på min yngste, supersmutsiga, men lyckliga son, sittandes på vår utebur till marsvinen. Han har rester av påsksminkningen kvar i ögonbrynen och tuggar allt han orkar på sitt tjusiga pärlhalsband!
Önskar er alla EN RIKTIGT TREVLIG FORTSÄTTNING PÅ PÅSKEN!!!!

5 kommentarer:

  1. Hittar du bruna Emma-koppar och vill ha fat är det bara att höra av sig, jag tror jag har 10 st extra minst! De gröna är fina tycker jag, har aldrig sett såna i verkligheten bara här och på tradera tidigare!

    SvaraRadera
  2. Det finns absolut inget som överträffar en supersmutig lycklig unge! Precis som det skall vara!

    Om du hinner och vill finns en utmaning hos mig:
    http://bortbytingen.bloggagratis.se/2009/04/14/1582436-tant-gron-utmanar-bra-rubriker-hos-moi-kli-i-skallen/

    SvaraRadera
  3. Fiiina koppar, men det är ju som du säger tveksamt om man vill och kan betala 450/kopp!
    Är sååå avundsjuk på att ni inte har någon snö kvar och flera blommor i rabatten...

    Kram Lycke

    SvaraRadera
  4. Thanks, men behåll den gärna själv och skriv något ord!

    Kram Lycke, (såg några porslinskoppar idag på myrorna och tänkte på dig - tror du hade med dem i ett inlägg - ska kika..

    Kram Lycke

    SvaraRadera
  5. Jo, det var den där klassikern grön anna jag såg - men bara en liten kopp som var litesisådär i botten - en liten mimispricka tror jag, stod inget pris, men fatet till kostade tio kronor...

    Kram Lycke

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!