Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 22 april 2009

Pysselstim

Har kommit in i ett hopplöst pysselstim..... Vilket i och för sig är kul. Men man måste ju hinna med alla tråkiga "vardags-måsten" också...., tyvärr....
Jag har blivit en riktig "stickoman". Min minsting har redan flera av mamsens hemstickade mössor men denna är den senaste. Tycker att det är roligt om även små grabbar kan få vara färgglada..., och det blev han ju onekligen i denna randiga kreation!
Denna mössa i vuxenstorlek blev färdig ikväll och förärades min goa väninna Anna. Det GÅR ju inte att var på dåligt humör iförd såna här sköna färger..., eller??

4 kommentarer:

  1. Kom på att den ena motivtapeten från femtiotalet har turkosa inslag, men du söker närmare sjuttiotal?

    Skall ta en extra kik om det kan finnas fler varianter med just turkost. Vad har du tänkt dig för typ av tapet?

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det så att när man väl börjar pyssla så vill man inte göra något annat, speciellt inte städa, diska, tvätta och så vidare... Superfin mössa!

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentaren i min blogg! =) Roligt med "nya" som tittar in.
    Din blogg måste jag kolla in mer efter helgen.Verkar ju jättemysig!♥ jobbar nu och ska sen åka ner till Stockholm på scrapträff.

    /Cattis

    SvaraRadera
  4. Ja du stickar på ser jag....:) blivit riktigt biten.... snyggt blir det också.... Kram O skön helg.. Annika

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!