Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 2 april 2009

Tankar i blått

VARFÖR ska alla läckra tygbitar som man får tag på vara så SMÅ? Denna härliga bård sitter på ett litet "klädnype-förkläde" som jag fyndade för ett tag sedan...
Barnen ska få klä ut sig till påskgummor i förklädet på påsk och sedan får jag ta mig en funderare på vad jag ska hitta på med det....

Hade dessutom besök av min goa väninna Anna här idag. Hon hade med sig en liten present till mig inslagen i detta härliga papper.... Mmmmm.... Måste ju gå att hitta på nåt kul med det också.....

3 kommentarer:

  1. Tjoppla hej!

    Fina tyger, håller dock med dig om att man oftast hittar små bitar.
    Hoppas ni får en trevlig helg :)

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland vill man ju ha mer... Men hellre lite än inget alls, eller hur? :)

    SvaraRadera
  3. Lite tips: Ta och sy ihop bitar i passande färger och häng upp på väggen, gör förlängningar till urvuxna flickklänningar, eller sy kuddar...

    Kram Lycke

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!