Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 15 april 2009

Tv-rummet

Nu har fru Retro-Tokig lekt data-hacker och klarat av att sparka igång den gamla burken igen!!!*stolt*
Kommer ni ihåg mitt garderobsfynd?
Mormors gamla rullgardin! Jag klurade på hur den skulle användas....
Makiato och Speja föreslog att jag skulle sätta upp den på väggen! Det blev som ni tyckte... Upp på väggen med den... Och faktiskt... Där passade den riktigt bra!Tv-rummet är grönt och skönt..., med filtar och kuddar i lite glada färger.... Ser ni tavlan över vitrinskåpet? Jag målade den när jag var 19 år och hade min äldsta son i magen.... Sen han föddes har det inte blivit mer oljemålningar. Funkar dåligt med barn i huset. Tar så låååång tid på sig att torka. Men roligt är det. Tavelväggen som skymtar till vänster om gardinerna är nästa projekt... Den ska byggas om/byggas ut. Återkommer säker med detta!;-D
Sist men inte minst... Min stackars lilla spargris. Lite stött i kanten är han och ingen annan ville ha honom så jag fick honom för en tia... Han ser lite ondsint ut.. Men tuff på nåt vis...



3 kommentarer:

  1. Men vad kul att den kom upp på väggen! Den gjorde sig fint där tycker jag.

    Kanske läge att avsätta ett par timmar i veckan för ditt ojlemåleri (så hinner det torka emellan). Kreativitet måste man prioritera!!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att grisen var söt även om den ser lite arg ut.

    SvaraRadera
  3. Den där tavlan du gjort såg ju jättefiiiin ut, sätt ut nån närmare titt vetja nångång!
    Mysiga färger i vardagsrummet också...

    Kram Lycke

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!