Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 28 maj 2009

En grabb-tunika funkar väl???!


Idag har det sytts.... Imorse så fixade jag klart våra husvagnsgardiner... Ett nödvändigt ont och ett MÅSTE vilket ALDRIG är kul! Men när det var klart och symaskinen ändå stod framme provade jag på att sy en tunika till Adam. För visst kan väl grabbar också ha tunikor? Han spelade allt vad han orkade på Mamsens mobil och ville egentligen inte ALLS posera för sin bloggande mamma......

Barntyget är nytt men fickorna har jag gjort av en 70-talsduk.... En apa på magen och en tiger på ryggen hade han beställt.....Jag är totalt novis på att sy kläder.... Hade en syfröken på högstadiet som effektivt tog DÖD på allt vad textil skaparglädje hette...... Så med tanke på det så är jag bus-nöjd med vad jag åstadkommit idag....:-D

7 kommentarer:

  1. Klart at grabbar oxå kan ha tunika! Man kan ju alltid välja att kalla det för skjorta istället :-) Skjortblus är ordet jag själv använder, låter lite unisex i mina öron :-)

    Finfin tunika i alla fall :-)

    SvaraRadera
  2. Absolut! En grabbtunika funkar bra, och det ser ut som om det är en tunika som varje liten grabb skulle älska att få bära! Jättefin!!

    SvaraRadera
  3. Hej! Tja det var en tuff grabb du har! Jag skulle inte tro någon av mina hade satt på sig en tunika :) Duktig var du ju med, om du inte brukar sy! Jag syr aldrig och jag skulle verkligen vilja kunna det! Jag tror jag ska ta tag i det! Hälsning Glitter!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag kommer nog också ha liljekonvaljer i min bukett när jag gifter mig. :) De är sååå fina och luktar ju så gott. Låter som om din bukett var jättefin!

    Tycker du ska va supernöjd över tunikan! Den var supersöt! Vad avundsjuk jag blir på alla som kan sy!!


    Ha det fint i helgen!
    kram /Johanna

    SvaraRadera
  5. Vilken fin första sida du har. Och tunikan blev jättefin han ser nöjd ut storeman.

    TREVLIG HELG ÖNSKAR VI ER KRAM ANNA

    SvaraRadera
  6. Nå, men den var ju suuprafiin!!! Klart han ska ha tunika...passa på medan du får klä honom i såna underbara plagg, hhihi..

    Kram Lycke

    SvaraRadera
  7. Söt liten tunika du gjort! Han passar jättebra i den tycker jag.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!