Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 22 maj 2009

I Overlockens förlovade land

Paus vid datorn med en god kopp kaffe.... Jag har hjälpt min goda vän städa ur ett dödsbo. Igår gjorde vi sista rycket! Och jag fick en så fin ny lampa till sovrummet.
Jag har fastnat i overlockens förlovade land. Syr gardiner till vår husvagn och till mor och fars husbil... Till och med min superdupermaskuline lastbilschaufförsman har provkört overlocken.... Den är ju lite teknisk och rolig......., så länge man slipper trä den!!!
Jag har aldrig sytt kläder utan nöjt mig med gasen i botten, raksöm..., ungefär.... Men nu måste jag ju börja försöka iallafall.... Min minsting är tacksam att testa på. Han gillar mammas knasiga idéer. Här har han på sig en prototyp....

En lekväst! Fick brodera en liten bil frampå fickan för det skulle ju vara en "bilsamlar-ficka".... Han är fyra år och öppen för det mesta. Min sjuåring tittade på västen och konstaterade att "Om JAG ska ha en sån där så ska det vara eldflames på.....!" Inga söta retro-mönster där inte!!!:-S

2 kommentarer:

  1. Va gullig han är din lilla grabb och jätte fin lekväst han har fått.
    Gillar verkligen din sida med alla retro ideer...har själv fastnat för retro mönster....kul att kolla efter det på loppisar....Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Kul att du ville delta i min tävling! :)

    //Lina

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!