Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 1 maj 2009

Lite udda prylar

Vilken underbar första maj vi haft! Ungarna har invigt sina shorts för säsongen och vi har grillat ute.....
Ibland MÅSTE jag bara köpa loppissaker jag gillar utan att jag egentligen vet vad jag gillar hos dem och utan att dom behöver vara praktiska....
Denna skärbrädan är en sån sak.... Den passar nog egentligen inte ALLS till vår brun-lila köksvägg men jag gillar den.....
Sen har jag min lilla Komihåg-lista.... Den har också fått en given plats i köket och den använder jag dagligen.... Får jag nåt i huvudet så MÅSTE det skrivas ner. Kolibriminne ni vet.....

2 kommentarer:

  1. Kommer ihåg båda grejerna från farmor...:) snygga.... men här har de nog fått vandra vidare till de sälla jaktmarkerna....:) vet du nåt om vasen jag köpte.... var den gjordes eller så.... det stod Tilgmans 52 under o jag har inte en susning.... bara att den var snygg..... Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Åhhh, en sådan komihågbräda hade vi på köksväggen när jag var barn. Går det det fortfarande att få tag i pappersrulle som passar?

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!