Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 23 maj 2009

Loppisrunda

Idag har jag och min väninna Karin varit ute på lördagsloppis. Vi hittade en vårloppis i en trädgård utanför Trollhättan. Mitt tränade loppisöga spanade genast in dessa härliga 50-talskrukor...., trodde jag.... För vad i jisse namn var det för konstiga jack och hål i kanten på "krukorna"?

Hmmm...., mina läckra "krukor" för 10kr/st har skänkts till min japan-tokige 17-åring. HAN är en fena på att käka mat med pinnar..... En liten missräkning för jag hade GÄRNA haft sådana krukor! Det är lite torka på porslinsfronten just nu känner jag. Har samlat på mig en hel del och har nog blivit lite kräsen. Hittade en del fina Koka-delar idag. En kaffekanna (175:-)och två uppläggningsfat (60:-/styck), allt i fint skick, men kände inte att budgeten räckte för det just nu.....

En påse fina hyllkantsdekorationer/band 5:- för alla!

Ett litet babytäcke, modell retro-lappar, för 15:-. Med fyra barn i huset så LÄR det ju inte bli aktuellt med en bäse till.... Men man kanske får hem nåt "lånebarn" framöver??! :-D

Mer fynd blev det men jag återkommer med dem!

1 kommentar:

  1. Kul "krukor". Det trista med fina saker som Mon ami, Koka blå mmm är att folk är så medvetna vad saker är värda eller rättare sagt vad folk kan tänka sig betala för det.
    Roligt att se i dín retroblogg och jag gillar din design på bilsamlarförkläde.
    Store sonens kommentar känner jag igen lite.
    Min brors pojke fyllde 5 år och önskade sig en barbiedocka. Faster (jag) och barbieproffset Tilda köpte en dröm i rosa och tyll (för det skulle det vara)När födelsedagsbarnet öppnade paket och bara sa: -Ååååh!
    Hans 8 årige storebror blänger på honom och säger:
    - Nu kommer jag aldrig att leka med dig mer!
    De barnen de barnen!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!