Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 4 maj 2009

Matrumsmakeover och Rörstrands Neptun

Nu är jag där igen...
Har dragit igång hundra projekt SAMTIDIGT och det hela slutar med att jag inte riktigt vet i vilken ände jag skall börja och och var jag ska sluta....
Har målat lite hyllor som jag egentligen planerade att sätta upp på sonens rum. Men vad katten..., hur många hyllor BEHÖVER en sjuåring egentligen?? Helt fräckt beslöt jag mig för att lägga rabarber på en tavelhylla och en vanlig vägghylla för egen räkning! Ser det ut så här hos er också när alla grejor ska fixas på en gång?
Kaos och kalabalik!
Väggklockan är ett arv efter min morfar och lite speciell för mig av den anledningen. Nu får den ta semester ett tag tänkte jag....
Den ena hyllan åkte upp på fondväggen. Ramade in två stuvbitar av gardinen som vi har i rummet just nu i ett par gammaldags, fiiina ramar. Ovanför hyllan nålade jag upp en skirt virkad duk... Inte så dumt..., tycker jag själv..... Fick idén när jag såg ett inlägg av kreativa Persilja -hoppas det gick bra att jag plagierade litegrann!!
Har en gammal röd härlig tavla, modell "torgkonst" som jag ärvt efter min mormor. Ramen var en sån där lite lätt brunbeige, sunkig textilklädd variant. Det fick bli en släng av vitfärg även på den!Ovanför mina kryddhyllor hamnade tavellisten..., med alla mina gamla, små plåtburkar på.

Sist men inte minst måste jag bara visa vad jag fick av min goaste väninna Anna igår:Kolla! En thé/kaffekanna från Rörstrand. Dekoren heter Neptun. Hon och maken möblerade om i sitt kök efter lite nyinköp av möbler igår och jag misstänker att Anna lagt märket till mina suktande, blöta, längtande blickar på denna och SÅ FÅR JAG DEN!!!! *gladgladglad* TACK!! Jag ska vårda den ömt snälla du!

8 kommentarer:

  1. Helt okej! (Du kan sätta in 10 000 på mitt konto.) Mouhahaha!
    Det blev fint med allt vitt till den blå väggen!
    Guldklockan är ju så cool! Fram med den på hedersplats. Om du vill kan du först sätta en bakgrundsram för den av ett vackert tyg eller nåt för att framhäva den än mer!

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt du fixat till..... kul med lite förändring... Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Du är en kreativ kvinna Helena. Det händer ngt hos er varje dag, var stolt över dig. Kannan hoppas jag att den gör mer nytta hos dig än hos mig kära du. Jag är i allafall helnöjd med mitt impulsiva köp på Loppis. Kram på dig vännen.

    SvaraRadera
  4. Fint det blev!!! Gillar din ljusstake också...mmm, precis min smak! Hyllan med tapettavloran o virkade duken blev ju jättebra! Och vilken LYX att få en sådan kaffekanna!!! Har börjat snegla på porslin på loppis, men det är ju dyrt även där, och då får jag inte råd när det är så mycket annat jag hamstrar...suck, snyft!!!

    Kram Lycke

    SvaraRadera
  5. Hyllor kan man inte ha för många av,och så bra det blev med de små burkarna ,jag har massa burkar jag skulle vilja ha framme så jag ser dem.Men klockan är ju helt tokfin ,häng upp den kvinna !ha ha har alltid viljat ha en sån men aldrig blivit av att jag ropat in nån på auktion .Allt gott /kram Lisbeth

    SvaraRadera
  6. Jag gillar oxå klockan..., men känner att jag lessnat lite och vill ha lite förändring.... Bettan... Besök lilla Brålanda en lördag förmiddag. Det finns fyra, ibland fem, loppisar där och en av dem är en farbror som har dille på att renovera och sälja gamla klockor.... Han brukar ha såna här "guldisar" oxå!!!
    KRAMAR PÅ ER ALLA!

    SvaraRadera
  7. Jag köpte en Neptunkanna igår på Erikshjälpen, jag kunde inte låta bli, trots att jag inte behöver fler kannor och så tyckte jag att den var lite dyr. Ja inte dyr för att vara Rörstrand, men lite dyrt för Erikshjälpen, de ska liksom vara billiga. Men jag tröstar mig med att pengarna går till något bra :-)

    SvaraRadera
  8. Jag brukar oxå tänka så... Jag gör en god gärning!:D Det känns gott att rättfärdiga en del inköp med det... Hehe....

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!