Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 12 maj 2009

Mitt tv-rum och en liten utmaning

Idag har jag passat på att fota vårt tv-rum.... Med fyra barn i huset så är det tämligen ovanligt att vi har det såhär välstädat.....Här under lampan är min goa "handarbetsplats". Igår hamnade ytterligare en duk på väggen bredvid älgtjurarna som jag fotat och brorsans Jämtlands-björn.....

Vitrinskåpet är inköpt på Blocket för ett år sedan. Solid ek. 30-tal? Sviiiiiintungt.....!
Vi älskar vår gröna soffgrupp. 500kr på loppis......, och superfräsch! Bord på hjul är oxå bra med tanke på alla barn och så är det städvänligt! Vi brukade ha en tjock, härlig röd matta under bordet förut..., men den blev sådär-rolig efter en popcorn-fredag så den har plockats undan tills vidare.....
Vårt coola fjärrkontrolls-fat.... Märk väl våra "tjusiga" fjärrkontroller modell "barnfamilj original". Lilleman är en liten showis som synes.......
Mina egensinniga flipp-gardiner. Ett resultat av att jag hängde upp retrotyget jag köpt på loppis lite lätt på svaj över gardinstången och kom på att.... häftigt med trekantiga gardinkappor.....

Tavelväggen är fylld av bilder på nära och kära, uppblandat med lite annat smått och gott.... Den lila lampetten på väggen lindade jag klart av broderigarn igår.
Återigen en tuuuung men älskad möbel. Den största av våra två björkskänkar. På väggen har vi våra bebiskort och mina två favvolampetter i teak och glas.

Nu är jag lite nyfiken.... Har ni något rum som ni kan visa???

Nu när jag blottat vår mixade kompott i vårt tv-rum vore det intressant att se hur ni, kära bloggvänner har det!! Se det som en liten utmaning vetja!

8 kommentarer:

  1. Vilken härligt levande och personlig miljö. Kul att få se! Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Härliga gröna toner, och så myyysigt ni har det...får se om jag har någe fler rum att visa, hihi...har ju inte fixat så mycket på övervåningen ännu...

    Kramhögar Lycke

    SvaraRadera
  3. hello!

    vad nice att se lite översiktiga inredningsbilder. vad mysigt ni ser ut att ha det där hemma, lite som att komma tillbaka i tiden litegranna :)
    Gillar stilen, det råder ett skönt lugn och en enhetlig stil över rummet :)

    SvaraRadera
  4. Härlig inredning! Skönt att se att det finns fler som inte bara kör avskalat minimalistiskt.

    SvaraRadera
  5. Härlig inredning! Skönt att det finns fler som inte bara kör minimalistiskt och avskalat hemma.

    SvaraRadera
  6. Haloj!! Ute o fixar i trädgården som jag??? Är rätt mör efter två heldagar ute, ochfortfarande massor att göra..pust, flämt, men jättemysigt väder...

    Kram lycke

    SvaraRadera
  7. Sånt här gillar jag! Att få se in i era hem och ni har verkligen mysigt!! =)

    SvaraRadera
  8. Lajk jår stalj bruden!!!! Skitmysigt!!! Soffan är så cool! Och allt därtill.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!