Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

torsdag 7 maj 2009

Retrogåvor del 1

Jag har FÅTT en massa "nya" fina retro-prylar!!
Har hjälpt en god vän tömma en lägenhet efter en anhörig som gått bort. Min väninna delar inte ALLS mitt intresse för retro-prylar á la 70-tal vilket ledde till att jag fick lov att ta över en hel mängd roliga saker....
Här är en toppenfin kylväska som helt säkert kommer att bli sommarens favvo:

Kaffekannan hittade min bättre hälft. "Kolla vad fräck!!!" Hahaha..., jag har indoktrinerat honom. Kannan är i nyskick....., underbar tycker jag!En massa stickor fick jag oxå..... Men egentligen är det kaffeburken jag vill visa er. Även den är min man "skyldig" till!!!Ett tjusigt brickband..... Jag tycker att i princip alla retrobloggar jag besöker ståtar med fina runda brickor i glada färger. JAG har inte lyckats komma över en enda.... Men jag jobbar på det!Jag har fått en massa tyger också..., men jag återkommer med dom!

7 kommentarer:

  1. heeej!!! Vilken underbar sommar väska, vilket mönster. och kaffe kannan är nog en arabia, hur snygg som helst..ser fram emot att se tygerna :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Kylväskan var nästan oslagbar.... :)
    Hoppas du visar tygerna också snart!

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte just att kannan måste vara Arabia, men saax påpekade det! fin!

    SvaraRadera
  4. Jag instämmer: Kolla vad fräck (kylväskan)!

    SvaraRadera
  5. Hahahhaha...... sån kylväska hade vi med.... lite sådär halvhård.... vilken grej när dom kom.... o dina andra saker var ju också jättefina...... helt i din stil... är mycket nyfiken på tygerna.......Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Gudars vilkenn härlig väska! Den hade jag inte bangat :)

    SvaraRadera
  7. WWOAWW, sicken tur du har, vilka gåvor att få!!!!!! Gillade särskilt brickbandet och kaffepannan!!! Vet hur det är med äkta hälfter, hihi, märker att mannen min påverkats också, kommer mer o mer roliga idéer som "han" har, fast jag lagt fram dem tidigare i annan form...och ingen är lyckligare än jag över det...

    Fredagskramar Lycke

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!