Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 12 maj 2009

Retrogåvor del 3

Jag fortsätter min kavalkad med trevliga saker som blivit mina......

Denna fina, skira gardin pryder numera båda mina hallfönster.....
Här är den dagtid......., tycker att IKEAs lampskärm där längst ner i bild gjorde sig rätt bra till faktiskt....) Ser ni mina fina tulpaner utanför ytterdörren??
.....och så en lite soft kvällsbild! Denna duk är ju lite samma stuket på... Den får nog hamna på teakbordet i hallen tror jag.....Denna trearmade sköning med teakfot fick också följa med hem...... (Kolla inte ALLTFÖR mycket på mina törstiga blommor är ni snälla......)
Ser ni Rörstrandstavlan med tomten på väggen? Den har jag faktiskt INTE fått av min kompis nu..., men ni får en liten närbild på den ändå. Den får sitta uppe året runt. Han håller ju faktiskt i en bukett tulpaner........, så det är ju inte bara jul över den!Sist ut idag är denna 50-tals(?)duk! Den passar fint till min turkosa soffgrupp....., är tanken iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!