Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 29 maj 2009

Sådan mor, sådan dotter......

Min 15-åriga prinsessa kom hem med årets Bild-alster från skolan. Nyfiket bläddrade jag igenom vad hon målat och hittade DEN HÄR:Läcker eller hur??? Hon har målat den i olja. Jag fick fram en ram som jag köpt på Erikshjälpen och ramade in konstverket.Tyckte att den blev himla bra på vår rullgardin/bonad/"fondgrej" på tv-rumsväggen.En bit ifrån står tavlan som jag själv målade när jag var 19 år och hade mitt äldsta barn i magen. Ser ni likheterna i färgvalet? :DHärhemma blir det gärna snöbollseffekt när jag ger mig till att greja med väggarna. Just nu går jag och sneglar på denna blomma som jag målat på sovrumsväggen. Den skulle nog vara roligare med lite färg.....?! Eller?? Vad tycker ni?


3 kommentarer:

  1. Jättefina tavlor!!! Ja, det är lustigt, men min lilla dotter har också lite samma färgval som jag, så liten hon är...! De där blev ju kanon på väggen...tycker du skulle måla mer, ser ju att du har massor med talang...

    Kram Lycke

    SvaraRadera
  2. Vilken fin tavla hon hade målat! Håller nog på färg på den där schablonen...Ha det bra.

    SvaraRadera
  3. Oj vilka häftiga färger på tavlorna! Målar du fortfarande? Du har ju verkligen talang!/Ulrika

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!