Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 26 maj 2009

Skåpet på undantag


Jag har ett sånt där vitrinskåp ni vet... Ett sånt där som "alla" skulle ha på 90-talet.... Det står lite på undantag... På vägen mot groventrén.
Här hamnar allt möjligt som jag inte vill ha framme för ögonblicket; ljusstakar, tavlor, lampskärmar, porslinsskärvor...., you name it! Allmänt brôtigt ser det ut....
Umgås med vissa planer på att måla det...., vilket år som helst....
Men till dess funderar jag på att nabba fast lite tyg på insidan. Lite insynsskydd kan man säga.... Vad tror ni?



7 kommentarer:

  1. Haloj!!

    Tycker vitrinskåpet såg jättefint ut, vi har inte ens något och jag skulle gärna ha det där, men skulle som du säger måla det!
    Har sett jättefina såna där målade vitrinskåp med en färg på utsidan och en annan på väggen inuti, typ vitt utanpå och turkos på den inre väggen - toksnyggt! Men vill du ha joxet där så är ju din idé jättebra, snyggt tyg, och så kan du ju måla utsidan, inte alls dumt, kan nog bli hur snyggt som helst!!!

    Jo du är allt med i utmaningen du, så du har att vänta en något i posten från fru Lycke inom det närmaste året, hihi, behöver bara din adress.., ska se om jag hittar din mailadress här på sidan, men annars kan du ju maila mig förresten på lycke.live@gmail.com

    Kram Lycke

    SvaraRadera
  2. perfekt!!!!! himla bra ide.... tyvärr har jag inge skåp annars skulle jag ha stulit iden direkt...:) Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Bra idé, go for it! fint tyg var det!

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Go for it. Sen kan du måla när tid ges...

    SvaraRadera
  5. Hahaha...det är ju lustigt att man tänkt samma sak, hur får man bort den lutade oljade furulooken..? Jo, måla...vårt skåp står där också i väntan på att målas och göras om lite...en fast sockel, ljus färg och lite dekorlinjer, vips så har man ett gammalt fint vitrinskåp! Om man sen stoppar in ett tyg i så blir det riktigt gammal stil, har sett bokskåp och liknande från 1800-talet med tyg innanför glaset!

    SvaraRadera
  6. Hej! Då ska vi se om jag fixar detta...har provat att kommentera ett gäng gånger nu :) TACK för besöket hos mig och jag tycker tyget är superfint! Kör på skåpet! ! Hälsning Glitterblomma som har problem här verkar det som.. Hm..

    SvaraRadera
  7. Jättebra idé! Ha det fint!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!