Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 2 maj 2009

Underbara vår!


Idag har vi grejat ute.... Mycket ska fixas... Husvagnen, rabatterna, bäver-uteburen (det är våra stackars marsvin som går under benämningen"Bävrarna"...) och så har Fru Retro-Tokig gjort slag i saken och börjat måla!! Har haft en del udda vägghyllor och tavellister liggande länge. Tanken är att min sjuåring ska få upp dem på sin vägg..... Enhetligt vitt fick det bli..... Hans väggar går i tokgrönt och mörkrött så det känns som om det är färg så det räcker hos honom!!:-D

Mina smågrabbar plockar ofta och gärna in buketter av vilda och även föralldel en del mindre vilda blommor åt mig......, vilket gör att jag ofta har MASSVIS med blombuketter i köksfönstret! Har lite spillvirke kvar sedan vi byggde vår altan. Sågade helt sonika till en överbliven altanbräda och smäckte upp mitt i fönstret. Där passar buketterna, vår egenhändigt sådda paprikablomma (heter det så???!) och krukan med rosmarin bra. Även mina udda kryddburkar fick plats!Hoppas att även ni haft en skön vårdag idag!!!

2 kommentarer:

  1. Vad smart, och snyggt det blev med hyllan!!! Och vad underbart med massa barnbuketter varje dag - brukar också få en del gulliga, men har ju vänligt och bestämt visat vad de får plocka och inte...hahaha..är ju trädgårdstokig i mina rabatter...men vackrast är ju ändå barnens scilla och smörblomsbuketter som spretar åt alla håll!!
    Har väl sagt hur avundsjuk jag är på alla sörlänningar med mer vår än vi här uppe..morr..
    Ska stesa med min fina award imorgon tänkte jag...blev så mycket och spretigt inlägg ikväll -hihi!

    Kramis Lycke

    SvaraRadera
  2. Visst är det bra nu när det är fint väder ute och man kan stå ute och kladda när man ska måla om saker.
    Ha en bra vecka. Kram Björklyan

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!