Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 3 juni 2009

Annikas tunika

Kommer ni ihåg det här tyget?? Jag hittade det under min och min kompis stora lägenhetsröj!!! Jag TROR att det är en bit av ett gammalt påslakan.....
Jag har ju, lite stapplande, börjat sy kläder och snälla, goa Annika som är en fena på det mesta som rör handarbete skickade ett mönster till mig....
Visst önskar jag att fotomodellen var något smäckrare och mindre sliten......
Men här iallafall fru Retro-Tokig i sin allra första hemsydda tunika-variant.....

Det får bli fler försök känner jag!!! Himla roligt var det! TacktackTAAAACK Annika!

9 kommentarer:

  1. så himla snyggt, du passar superbra i den modellen. Mvh Sara

    SvaraRadera
  2. Kul med sylust! Vad fint att du placerade blommorna nedtill, det blev jättebra.

    SvaraRadera
  3. Jippie!!!!!! vad snygg den blev!!!!! detta grejade du perfekt..... kanon... Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Åh, wow, vad duktig du är som verkligen sätter dig ner och GÖR det du har bestämt!

    Jag tycker dessutom att fotomodellen är hur jäkla bra; precis som hon är! Och inte ser jag att hon varken är sliten eller något annat??

    SvaraRadera
  5. Jättefin och modellen är det inget fel på.

    SvaraRadera
  6. Vad fin den blev!!! Jag kanske oxå borde sy kläder till mig själv? Tack för inspirationen!!!

    SvaraRadera
  7. Den blev superfin! Önskar att jag oxå vågade mig på att sy kläder till mig själv, men men.. =) Får se vad framtiden har att utvisa, jag kanske blir modigare med tiden.. Ler..

    SvaraRadera
  8. Det där såg bra ut.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!