Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 1 juli 2009

Äntligen lite nytt porslin!

Just nu så ägnar jag mig mest åt DET HÄR:
Men så har det hunnits med liiiiite loppis också. Och ÄNTLIGEN lite nytt porslin. Hittade dessa tallrikar på bagageluckeloppis i helgen. Tre Rörstrands Skandia och fyra Viktoria. Alla för en femtiolapp....
Skandia har jag inte tidigare men en hel del Viktoria så det var roligt att kunna komplettera....

Har gjort en hel del andra fynd också.... Mer om dessa kommer framöver....

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Skandia är en variant av Bimbo, mönstret är samma, men den saknar den röda linjen som Bimbo har!

    SvaraRadera
  2. Mmmm..., jag tyckte att dom var lika varandra. Jag har inte sett några Skandia tidigare så jag blev himla nöjd när jag hittade dessa!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!