Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 24 juni 2009

Fina fynd

En liiiiiten loppissväng har jag varit på idag. En tio-minuters snabbkik med skeptisk tonårsprinsessa sittandes kvar i bilen....... Jag brände sammanlagt 7,50:-
Supercoooool 50-talsduk! Mycket nöjd blev jag när jag fann den. Och hallå... 2,50:- funkar ju alldeles utmärkt!!
Denna bonad har också hittat hem till mig. 5:- och i absolut felfritt skick!!! Jag vet precis var jag ska ha den......:-D
Annars är det bara bebis i huvudet på mig. Har fått en liten fin systerdotter som kommer att få stå ut med sin mosters hemvirkade alster. Är alldeles snart klar med en yttepytte-liten solhatt!! Har suttit på stranden och virkat i solskenet.... Underbart!
Har även rotat fram och tvättat alla barn-sängkläder som jag har undanstoppade....



Så mycket fina bårder, spetsar och broderier.... Min mamma hade dessa till mig när jag var bebis (1972). Jag har använt dem till alla mina fyra busungar......Detta sista påslakanet är dock av nyare datum. Fick ärva det till min 17-åring när han föddes....
Det blir lite dåligt med bloggandet nu...., men ser att jag inte är ensam om det. Har fullt upp med att NJUTA av vädret. Egentligen borde jag greja med DET HÄR:

Har HÖGVIS med torkad tvätt. Huset ser ut som ett bombnedslag. En massa "BORDEN" pockar på men jag har bestämt mig för att högaktingsfullt strunta i det och gotta mig åt sommarvädret.
På lördag ska vi ställa oss på bagageluckeloppis i Vänersborg igen. Strålande sol ska det bli även då så vi satsar på att ta med lite skyddande parasoller.....
Ha det gott och NJUT av vädret!!!!

3 kommentarer:

  1. ÅÅå, du hinner med gossig loppis du!!! Har blitt lite av sånt när dotra varit sjuk vettu!!! Tusen tack för goa uppmuntrande mailet, kändes jättebra, och jag är otroligt tacksam gois!!!
    Har varit ute i solen hela dagen, men står mest på huvudet i rabatterna, så jag har lyckats att inte bränna mig, hihihi...
    Snat är mannen sommarledig och då blir det lite mer tid över...

    Kramhögar Lycke

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken 50-talsduk! Och 2,50. Fascinerande, jag har sldrig köpt något loppisfynd för x kronor och 50 ÖRE. Prutade du ned den från 3 kronor? :-)

    SvaraRadera
  3. Hihi... Nej jag prutade inte! De hade halva priset på alla dukar så den hade kostat 5kr från början....

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!