Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 17 juni 2009

Glasservisen och spaljébygge

Jag är så NÖJD över min glasservis som jag fyndade för ett tag sedan... Nu pryder den vitrinskåpet i köket tillsammans med mina fina kannor, knivstället och den lille korpulente fransosen.....

Klart snyggt att duka med.... Och jag vet inte, men det är nästan så att det smakar bättre också....Helst skulle jag vilja göra som Herr Movarp... Kunna göra en dukning HELT i samma stil... Men det kommer väl...

Måste visa lite bilder från mitt utomhus-pill oxå...... Har flätat en spaljé av kvistar. Längst till vänster har jag en klätterväxt (sorry..., är urdålig på växtsorter...) och tanken är att den ska fortsätta klänga sig fast på denna spaljé.....

Gissa vems "svärd" jag använt som stomme??! Att hela skogen är full i pinnar och att pinnen fick en hedervärd uppgift som spaljéstötta det gick liksom inte hem.... Jag har fått FJÄSKA med min snart åttaårige son...., det gick ju inte att dra ut den omstridda pinnen när jag väl flätat in den.....

1 kommentar:

  1. Hej på dig !!!! Vilka bra tips du kommer med hela tiden, Kreativ är du. Spaljeen blev ju jättefin.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!