Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 16 juni 2009

Jag har fått en RETRO-MAN!

Det sägs ju att man blir som man umgås.... Och vad gäller min bättre hälft och mig så stämmer detta absolut....
Han köper gladeligen mina idéer om 70-talsrullgardiner ombyggda till bonader och har till och med börjat göra egna fynd....
Igår dök vi in på en loppis i Vänersborg varvid han hittade denna kaffekanna/perkulator (vad katten kallas dom egentligen för??!)....
"WOOOW! Den blir perfekt i husvagnen!!!" Vi HAR en alldeles utmärkt kaffebryggare i husvagnen men denna var tydligen mer KULT enligt den exalterade maken....
Själv fick jag tag på två fina ramar för en femma styck! Jag har porslinstorka just nu.... Hittar ALDRIG nåt sånt känns det som!

4 kommentarer:

  1. Åh va kul! Hoppas att min man också gör det en vacker dag, nu gnäller han mest, hi, hi.

    SvaraRadera
  2. Grattis till Retromannen! Själv är jag än så länge nöjd med att Femtiotalsmannen snällt kör in på diverse obskyra grusvägar så fort jag skriker LOPPIS!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att ni börjat dela intresset! :)

    SvaraRadera
  4. Åhh va kul att han börjat dela ditt intresse, min älskling suckar mest och ojar sig så fort jag vill in på ett loppis =) hihi..

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!