Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 3 juni 2009

Sommarglas

Jag har länge kikat efter färgat glas.... Men ofta är det så repigt och tråkigt att jag har avstått från inköp.... Helgens bagageluckeloppis (där jag ju sålde av en del själv) kändes som en totalsuccé när jag kom över följande delar:

Fyra bruna thékoppar med fem fat. Jag tror det är thékoppar iallafall. De är tämligen rejäla!Tolv gröna, flata småtallrikar.Tolv gröna, djupa tallrikar....Fyra mattallrikar i brunt.....och slutligen sju gröna glas. När min väninna Brittmarie som var med och sålde fick syn på mitt inköp kom hon på att hon hade sex likadana bruna glas som skulle säljas på loppisen.... De fick jag istället!:-D


I botten på alla delar står det stämplat "Vereco, France" Jag kan inget om glas men jag gav en femtiolapp för alltihop vilket kändes som ett PANGFYND!


Min luttrade make kikade ner i lådan med allt glas och sa;


"Nu är jag sådär typiskt manlig och tråkig men vad SKA vi med alla tallrikar till?"


"Men gubben....", sa jag, "nu har vi ju en sommarservis också...."


Hmmmm...., jag vet inte om han köpte det resonemanget helt och hållet..... Jag har iallafall ställt undan det mesta av mitt vanliga porslin och ersatt det med detta härliga....


Mer fynd blev det... Men jag bjuder på det en annan dag!

3 kommentarer:

  1. Vilket fynd! jag letar själv efter de där gröna assietterna. Fina att äta sommartårta från!

    SvaraRadera
  2. Snyggt!!! mamma har efterättskålar likadana.... gröna o gulbruna....:) är nog typiska 60-talare..... väntar på mera fynd.... Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Hej där..snubblade in hit via en av mina irrfärder runt i bloggvärlden..o kände mig genast hemma..ett retrofreak till..så roligt att se dina fynd..

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!