Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 14 juni 2009

Trädgårdsdrömmar och tapetsering



Mycket trädgård och rabatter är det just nu. Vi ska "bygga ut" rabatterna härhemma är det tänkt... Så just nu fjäskar och smörar jag åt alla håll för att få lov att komma hem till vänner och bekanta och sno åt mig plantor och rötter.
Det är den här trekantiga rabatten som ska byggas ut har jag tänkt....

Tyvärr gick ju mannen och bröt armen för knappt två månader sedan... HÖGER arm dessutom...! Så gräva får jag göra själv..... Håller på att samla kraft inför detta!;-D

Under tiden är det projekt omtapetsering av tonårsprinsessas rum som gäller....

Och NEEEEEEJ! Varken romantik eller retro går hem.... Svart och grått ska det va! Jag får gotta mig åt utsikten från hennes rum medan jag grejar......Syns det att vi bor på Dalboslätten eller???!

4 kommentarer:

  1. Vilken utsikt ni har över slätten..... man ser ju hur långt som helst... o i hallen ska det va skor..... har jag försökt intala mig själv..::) ser precis likadant ut här hemma.... köpte tofflor ifjol med rosor på men dom tog dotra...:) fick mig ett par nya foppa igår istället på OK.... det var hååål under de gamla...:) Ha det gôtt Annika

    SvaraRadera
  2. Vill bara säga att jag tycker det är kul att du ändrar sidvinjett så ofta. Alltid rolig bild att titta på!

    SvaraRadera
  3. Det kallar jag för slätt...så ser det inte alls ut hos mig:) Vilken bra strategi att hämta växter hos vänner och bekanta. Det har jag inte tänkt på själv...hm...

    SvaraRadera
  4. Hello gois!!! Vettu jag ska maila dig receptet på mannens tårta när jag får tid..det är så långt och omständigt, så det känns att det kanske inte blir i ett inlägg...vi får se!!! Pif-grejen kommer också tiden an, hihi, har varit mycket nu...fattar inte hur tiden rusar förbi mig hela tiden, så jag får ruuuusa efter den!!
    Jättemysiga trädgårdsbilder här!!!
    Visst är det tegelpannor du satt runt, gillade skarpt färgerna det blev...
    Hemma hos oss är det jag som gräver det mesta, hoho, skulle inte bli mycket gjort annars...och så får man lite muskler och slimmas till en aning, inte helt fel det heller...men hoppas mannen kryar sig snabbt!!

    Kramhögar Lycke

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!