Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 7 juli 2009

Färdigt sovrum och PIF-utmaning!


Jag har ju visat upp min färgsatta väggblomma..... *myyyycket nöjd*
Men fick ju en del förfrågningar hur resten av sovrummet ser ut..... (Vilket ju är bra...., då MÅSTE jag ju snabba på och städa.... Tack för att ni sätter fart på mig!!!)
Så håll i er....., för här kommer det lite bilder på hur det ser ut..., blingat och färdigt;
Här är gardinen som jag visade er häromdagen... Den får vara som den är så länge.... Älskar färgerna, och tyckte att den gjorde sig fint härinne.
Den fula bokhyllan är en "nödvändigt ont". Vill egentligen bara ha sovrum i sovrummet, men tyvärr får vi ha datorn och lite kontor här oxå:-S Ser ni min garnsamling på väggen? Fick ett ryck häromkvällen och fick för mig att jag skulle "koppla ihop" mina emaljgrytor och skapa en liten väggförvaring av dem... Och så här blev det alltså.....

Vår kompis Claus, var här när jag började skramla fram med grytor och ståltråd, och hade mäkta roligt åt mig och mina knäpp-ryck... "Ska du göra lång-kok??? Hihi...." Han var här igen idag och kunde konstatera att "Hmmmm..., det funkar ju faktiskt....."Mitt favvo.... Lapptäcket..... Och en (för ovanlighetens skull) bäddad säng inbjuder ju till kullerbyttor och krumsprång som synes....Min utsikt från datorn.........och så utsikten från min säng..... Kommer ni ihåg mitt mosaikbord???? Det står i hörnet med en del av alla mina stick och sy-korgar på..... Skridskorna som hänger på väggen var mina första..... Adam har använt dom nu i vinter..., lite roligt....
Ser ni hyllan som de hänger under? Ovanpå den står min lilla samling med pytte-pyttesmå glas-svanar... Kolla tavlorna bredvid.... Längst upp en bit av världens härligaste bit retro-tyg. Har sytt kuddöverdrag av detta och hade inte hjärta att slänga rest-bitarna..... Gjorde sig rätt bra inramat tycker jag.....

Tavlan under då?? Joooo, det är faktiskt en inramad....




........servett!!!Fick ett SÅÅÅÅ roligt och UPPSKATTAT paket i min brevlåda idag. Gick med i en Pay-It-Forward-utmaning hos härliga Lycke i maj. Och fick idag alltså detta av henne.




Två tavlor blev det av goa Lyckes present! Den andra "tavlan" är en servett som jag stulit hemma hos min mor.... Jag har använt den som lite inspirationskälla när jag målade bladen på min väggblomma......

MEN jag fick ju mer än servetterna av Lycke......

Kolla! En RIKTIG Helena-duk!!! Tacktack! Blev så glad!Och sist men inte minst.... Ett stooooort härlig stycke, grönt, underbart tyg som sätter igång en massa tankar och idéer kring vad jag kan hitta på för nåt skoj med detta.....Och du ser, Lycke!!! Helt klart i min stil och smak!!!! You made my day!!!

Jag skickar vidare denna Pay-It-Forward-utmaning...... De tre första som kommenterar detta inlägg kommer inom ett år att få ett paket på posten från mig. Sedan är det er tur att göra likadant på era bloggar!!!:-D

9 kommentarer:

  1. OjJag gillar blomman men det blir lite mycket färg för mig. Men klart häftigt!!!!

    SvaraRadera
  2. Blir inte riktigt klok när jag ska kommentera här. Får ordveriferiera flera gånger hmmm

    SvaraRadera
  3. Hello goa gumman!!!
    Ååå vad roligt du gillade paketet!!! ja, jag försökte hitta grejer som var sp mycket Helena, som möjligt, och jag ser ju nu att de passar så bra där!!! vilken idé sen..har aldrig kommit på att rama in en servett...kanske jag måste sno det från dig, allvarligt!!!
    Här spöregnar det nu, och jag år sååå glad, för jag tror det blir väderväxling nu...tror det blir varmare..vi som haft det så kallt..brrr...väntar mig enbart vaaarm sommar hädanefter, hihihihi...

    Sommarkramar Lycke

    SvaraRadera
  4. Åh vad fin väggmålningen blev!!! Verkligen läcker, bra jobbat!

    Så fina saker du fick av allas vår Lycke ;)

    Kram Carola

    SvaraRadera
  5. Åh så fin väggmålningen blev, bra jobbat!

    Såå fina saker du fick av allas vår Lycke

    Kram Carola

    SvaraRadera
  6. Hmmm jag tror jag hakade upp mg lite ;)

    SvaraRadera
  7. Vet du vad Carola?? Jag tror att det kan vara besvärligt att lämna kommentarer här ibland... Har fått höra det från flera..., men vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med det... Är ingen "hacker" direkt!!! Men du får gärna lämna flera kommentarer:D Bara kul!!!!

    SvaraRadera
  8. SV: vill ju inte upplevas som en "tjatmoster" ;)

    Det är lite knasigt när man ska verifiera, man kan få gör adet flera ggr, men det är inte bara i din blogg, har varit med om det på fler ställen.....

    Gillar din blogg skarpt!!

    SvaraRadera
  9. haloj namen sååå coolt ditt sovrum är.."blev"
    blomman på väggen är jätte fin.. mosaikbordet lika så... underbart :)
    lapptäcken är underbara...

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!