Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 3 juli 2009

Gnällfias fransgardin

Nu har det varit såååå varmt och soligt så länge att jag faktiskt (hur otacksamt det än må låta...) önskar mig bara nån dag med lite svalare väder och en gnutta regn.....Köpte en fransgardin med detta härliga mönster för en tia på bagageluckeloppisen förra helgen.... Den sitter uppnålad på väggen medan jag tittar och funderar över vad jag kan hitta på med den.
Nu ska jag packa ihop alla mina ungar och ta cykeln till stranden..., för det är ungefär det man orkar just nu! Kram från Gnällfia

4 kommentarer:

  1. Sicket JÄSICKENS fint tyg!! Wow, det kan man verkligen göra mycket kul med!!

    SvaraRadera
  2. Tack Gitte! Jag tar gärna emot lite idéer...;)

    SvaraRadera
  3. Vad är det för mått på det? Täcker det ex långsidan vid en säng? Ett sånt här tyg hade jag kunnat tänka mig att ha ungefär så som man hade sjögrästapeter och liknande förr. Har även sett en bild i en sjuttiotalstidning där man hade gjort stora platta kuddar, satt upphängningsöglor på dem och sedan trätt i dem hängande på en stång ovanför sängen, och därmed blev sängen även en urbra läsplats. Jag vet inte varför jag tänke mig tyget långsmalt?

    SvaraRadera
  4. Ååå, gillade färgerna!!! Jättefin!!! snart är det på G paket till dig, har inte glömt, hihi, bara varit så full rulle här!!!
    Jag mår bara fint, förutom att jag då har lite för lite fritid då..och att det är så förb---kallt!!! Hemskt irriterande..fryser tom inne jag, och går i fleece mest hela tiden nu..snyft!

    Kram Lycke

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!