Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 17 juli 2009

Hemma-hos-bilder

Imorgon fyller mannen i mitt liv 30år! En STOOOOOR fördel med födelsedagar och andra högtider är att man får en bra anledning att städa/sanera/RENSA hemmet.....
Därför, mina vänner, kan jag idag bjuda på lite "hemma-hos-bilder"...
Här sitter tre av männen i mitt liv och softar i tv-rummet.....Vitrinskåpet..., eller "bråck-skåpet" som vi även kallar det..., efter det att min olycklige man och jag skulle bära in det i huset efter inköpet.... Jag säger bara SOLID EK!!!! Ett rent under att mannen min inte ådrog sig ett bråck då... Hihi.....
Ser ni porslinet ovanpå? Släkten är stoooor kan man säga.... Detta är vårt "icke-retro-finporslin"......Här är vår grön-orangea hall...., där tavlan som jag målade i tonåren hänger bredvid en grön lampa med handtryckt tyg som dottern gjort i slöjden.... (Och JAAA! Jag är himla stolt över mina barns alster....!!!!) Här ser ni min fem-kronors bonad som jag köpte på loppis för ett tag sedan. Jag har häftat fast den på en smal täck-list och hängt upp! *nöööjd*Vyn från ytterdörren............
Sovrummet med en nödtorftigt bäddad säng.....
Matrummet med min älskade turkosa sittgrupp.....
Ser ni hyllan? Här samlar jag allt jox som jag inte riktigt vet var jag ska ställa annars. Korgar med stearinljus.... Barnalbum.... Torkade blommor.... Alla "bra-ha-lådor"..., you name it!
Här är vyn från matrummet in till köket.... Vid köksbordet sitter mr Retro-Tokig himself vid laptopen.....

5 kommentarer:

  1. Åh vad skoj att få se hur ni har det hemma hos er!

    Jättemysigt!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Häftig trappa! Är huset gammalt?

    SvaraRadera
  3. Det är byggt 1946...., men trappan kom på plats någon gång i mitten på 60-talet!

    SvaraRadera
  4. Å vad kul att se, och vad fiiint det blev!! gillar eran hall skarpt och soffmöblemanget!!! Din tavla i hallen är ju så adorable...mmm...

    Ja, kika in på flickr du, det är såå mycket att inspireras över, man får bara lite föör mkt inspiration, hehe..
    Härlig dag till dig

    Kram Lycke

    SvaraRadera
  5. Vilket vackert hus ni bor i. soffgruppen och din dotters lampa är ursnygga!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!