Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

lördag 4 juli 2009

Husmorstips

Fick i våras tag på en Picknick-burk (den som är i min presentationsbild längst upp!) som var rejält missfärgad.
Har efter ett tips som jag fick i en antikaffär lagt burken i klorin och vatten ett par dagar vilket gjorde gott. HELT fin är den fortfarande inte...., men jag fick iallafall bort de värsta missfärgningarna utan att (vilket jag var rädd för) dekoren skadades. Nu är väl detta inte att rekommendera om man ska använda den till livsmedel.
Men är man lika nördig som jag är och bara vill ha den framme för att den är fin så funkar det ju bra!:-D
Håller just nu på att fixa en väggmålning i vårt sovrum. Roligt, roligt, men svettigt i värmen... Återkommer med lite bilder när jag är klar!
Ska nog på auktion idag... Det var länge sen sist så det ska bli kul!

3 kommentarer:

  1. Kikar in för första gången, och blir sååå glad över att hitta ytterligare ett loppis-freak!!
    Visst är det skoj med loppis/retro grejor?

    Kommer absolut att kika in igen!

    Carola

    SvaraRadera
  2. hej tack för din kommentar hos mig... varmt välkommen till min blogg,,
    jag blandar gamalt nytt fynd osv.. av alla 8 barn har vi nu bara 3 hemma ;)
    jag länkar till dig jag med... gillar den gula plåt lådan skarpt... älskar gamla plåtburkar... föör mycket ;)

    SvaraRadera
  3. Bra tips!!! Har ju också mina mest till prydnad!!!

    Kram Lycke

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!