Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

tisdag 28 juli 2009

Nya köksgardiner

Igår var jag och min kompis iväg på en liten "tjej-tur". Både "gubbe-lösa" och "onge-lösa"!
Vi for till Mellerud och Bloms Varuhus. Ett ställe med lite av varje.... Bland annat har de ett stort sortiment av olika tyger till bra priser.
Jag föll för detta.
"Hmmmm....," sa min kompis, "till och med JAG gillade det!" ....hur jag nu ska tolka DET?? På kvällen åkte symaskinen fram och HÄR är resultatet. Ett par nya köksgardiner med lite höstigare, mustigare färger..... Ser ni att mina krukor kommer till sin rätt mot de vinröda päronen? Riktigt nöjd blir jag när jag för en gångs skull lyckas färgmatcha!!!Man skymtar min röda (högt älskade) micro.... Och faktiskt... Rörstrands "Carmen"-underlägget som fyndades i helgen har blivit nån form av "kruk-underlägg" där på micron... Även om det bara gick löst på en tjuga så var det URFINT och jag gråter blod om nån av mina barn (eller maken för all del) klappar ner en järngryta på det så att det spricker!
Idag har jag och maken varit en sväng till Myrorna i Trollhättan. Ett besök som två spralliga huligan-barn till trots blev MYCKET givande.... Mer om detta senare!

4 kommentarer:

  1. Så snyggt det blev! Till och med jag gillar tyget hihihi. Tror jag har någon allergi mot 70 tals färger. men jag är imponerad ev er som lyckas inreda med det.

    Kram

    SvaraRadera
  2. gillade din härliga dörrskylt.... o vilket tyg du hittat... fanns det nytt alltså.... blev jättefint i köket.... ja päron var snyggt...) Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Fina grejer du har. Är också lite loppistokig.
    En period var jag tokig i Upsala-Ekebygrejer. Har en hel del porslin därifrån, samt andra märken också.

    SvaraRadera
  4. Ser fram emot fynden! Tyvärr blev vår Trollis-tur uppskjuten, blir en långhelg där framöver istället! Sambon har ju massa släkt där så vi brukar åka varje år!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!